Het bespreken van de uitkomsten en de teamacties met de studenten is een wezenlijke stap in de cyclus. In de teamacties moeten de studenten de feedback herkennen. Dat zijn lang niet altijd de tips die ze zelf hebben ingetikt.
Studenten moeten vanuit een breder perspectief naar de acties van de docenten kunnen kijken. Docenten moeten goed kunnen uitleggen hoe elke teamactie voortkomt uit de feedback, waarom die belangrijk is en hoe ze de teamactie - herkenbaar voor studenten - oppakken.
Als het niet lukt om de teamacties te koppelen aan de feedback of als de teamacties niet herkenbaar zijn voor studenten, is dat te zien aan de uitkomsten van de Checkweek.
Studenten moeten vanuit een breder perspectief naar de acties van de docenten kunnen kijken. Docenten moeten goed kunnen uitleggen hoe elke teamactie voortkomt uit de feedback, waarom die belangrijk is en hoe ze de teamactie - herkenbaar voor studenten - oppakken.
Als het niet lukt om de teamacties te koppelen aan de feedback of als de teamacties niet herkenbaar zijn voor studenten, is dat te zien aan de uitkomsten van de Checkweek.